Artykuł sponsorowany

Na czym polega koncepcja lean management?

Na czym polega koncepcja lean management?

Koncepcja lean management opiera się na założeniu, że kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa jest eliminacja wszelkiego rodzaju marnotrawstwa. Pod tym pojęciem kryją się wszelkie działania i zasoby, które nie przyczyniają się do tworzenia wartości dla klienta. W praktyce oznacza to dążenie do minimalizacji strat wynikających z niewłaściwego wykorzystania czasu pracy, energii, surowców czy kapitału. Sprawdź, na czym koncentruje się lean management.

Kluczowe zasady lean management

W ramach koncepcji lean management wyróżnia się kluczowe zasady, które są fundamentem tej strategii zarządzania. Są to wartość dla klienta, wartościowy strumień procesów, przepływ pracy, pociąganie oraz doskonalenie ciągłe.

Wartość dla klienta oznacza konieczność zrozumienia potrzeb i oczekiwań odbiorców produktów lub usług firmy. Celem jest dostarczenie im jak największej wartości przy jak najniższych kosztach.

Ekspert współpracujący z platformą Redegate, zajmującej się doradztwem biznesowym, mówi: Wartościowy strumień procesów polega na identyfikacji i analizie wszystkich etapów procesu produkcji lub świadczenia usług, w celu wyeliminowania elementów nieprzynoszących wartości.

Przepływ pracy to dążenie do płynnego i efektywnego realizowania kolejnych etapów procesów, minimalizujący przestoje i opóźnienia. Z kolei pociąganie to zasada, według której produkcja lub świadczenie usług jest inicjowane przez rzeczywiste zapotrzebowanie klienta, a nie przez prognozy czy plany. Ostatnia zasada, doskonalenie ciągłe, zakłada stałe poszukiwanie możliwości usprawnień i optymalizacji we wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa.

Rola doradztwa lean management

Doradztwo lean management odgrywa kluczową rolę w procesie wdrażania koncepcji w przedsiębiorstwach. Doradcy wspierają firmy na każdym etapie tego procesu – od analizy obecnej sytuacji, poprzez identyfikację obszarów wymagających usprawnień, aż po wdrożenie konkretnych rozwiązań i monitorowanie ich efektywności. Doradztwo lean może być również pomocne w przypadku firm, które już stosują zasady lean management, ale chcą je udoskonalić lub poszerzyć zakres ich zastosowania. Współpraca z doświadczonymi doradcami pozwala na identyfikację nowych obszarów do usprawnienia oraz na wykorzystanie sprawdzonych metod i narzędzi w celu dalszego rozwoju przedsiębiorstwa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Udało się sprawnie rozwiązać Twój problem prawny? W końcu zakończyła się przeciągająca się sprawa sądowa? Notariusz profesjonalnie obsłużył transakcję kupna nieruchomości i chcesz go polecić? Jeśli tak było, koniecznie zostaw po sobie komentarz, w którym opiszesz swoje doświadczenie. Innym pomożesz znaleźć godnego zaufania prawnika, a nam – rozwijać bazę przedsiębiorstw. Sprawdź ofertę na po-prawnie.pl!

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.