Artykuł sponsorowany

Jak opracować regulamin sklepu internetowego?

Jak opracować regulamin sklepu internetowego?

Regulamin sklepu internetowego to jeden z podstawowych dokumentów, o jakich przygotowanie musi zadbać przedsiębiorca działający w branży e-commerce. Nieprawidłowo opracowany może być powodem nałożenia na firmę kar pieniężnych oraz wszczęcia postępowania w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W artykule wyjaśniamy, na co zwrócić uwagę podczas przygotowania takiego regulaminu.

Co musi zawierać regulamin sklepu internetowego?

Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną musi opracować każda firma działająca w branży e-commerce, w tym prowadząca sklep internetowy. Dokument powinien zawierać prawa i obowiązki zarówno klientów, jak i sprzedającego. Trzeba zawrzeć w nim dokładne informacje o przedsiębiorstwie, w tym pełną nazwę oraz adres. W treści regulaminu sklepu internetowego muszą znaleźć się też zasady:

Przeczytaj również: Czym się różni przestępstwo od wykroczenia?

  • zawierania umowy sprzedaży;

  • ochrony danych osobowych klientów;

  • składania i rozpatrywania reklamacji;

  • odstąpienia od umowy wraz z terminem zwrotu towaru, który przy transakcjach zawieranych online nie może być krótszy niż 14 dni, a także wszelkie wyjątki od tej reguły;

    Przeczytaj również: Dlaczego wsparcie dobrego prawnika podczas rozwodu jest kluczowe?

  • świadczenia usług innych niż sprzedaż, np. prowadzenia konta klienta, wysyłania newsletterów czy zamieszczania recenzji produktów.

Nie należy zapominać o uwzględnieniu możliwych opcji płatności oraz dostawy. W regulaminie powinny też zostać zawarte wymogi techniczne konieczne do korzystania z witryny.

Przeczytaj również: Odpowiedzialność banków w kontekście pozwów związanych z WIBOR

Jakie akty prawne trzeba znać, aby prawidłowo opracować regulamin sklepu internetowego?

Aby opracować zgodną z przepisami treść regulaminu sklepu internetowego, trzeba zapoznać się z treścią wielu aktów prawnych. Do najważniejszych należą: Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawa o prawach konsumenta czy Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO). Jak podkreślają prawnicy ze zlokalizowanej w Lublinie Kancelarii Radców Prawnych Murdza Poznańska Murdza sp.p., należy zwrócić uwagę na aktualizacje przepisów i wprowadzać wynikające z nich zmiany w regulaminie. Niezwykle istotne jest również spełnienie wszelkich obowiązków informacyjnych. Zawsze trzeba też sprawdzić, czy dokument nie zawiera niedozwolonych klauzul. Z uwagi na liczne obwarowania prawne, a także konieczność znajomości wielu przepisów, przygotowanie regulaminu najlepiej zlecić prawnikom specjalizującym się w obsłudze branży e-commerce.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Udało się sprawnie rozwiązać Twój problem prawny? W końcu zakończyła się przeciągająca się sprawa sądowa? Notariusz profesjonalnie obsłużył transakcję kupna nieruchomości i chcesz go polecić? Jeśli tak było, koniecznie zostaw po sobie komentarz, w którym opiszesz swoje doświadczenie. Innym pomożesz znaleźć godnego zaufania prawnika, a nam – rozwijać bazę przedsiębiorstw. Sprawdź ofertę na po-prawnie.pl!

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.