Udało się sprawnie rozwiązać Twój problem prawny? W końcu zakończyła się przeciągająca się sprawa sądowa? Notariusz profesjonalnie obsłużył transakcję kupna nieruchomości i chcesz go polecić? Jeśli tak było, koniecznie zostaw po sobie komentarz, w którym opiszesz swoje doświadczenie. Innym pomożesz znaleźć godnego zaufania prawnika, a nam – rozwijać bazę przedsiębiorstw. Sprawdź ofertę na po-prawnie.pl!
Czy na zbieranie i przetwarzanie gruzu trzeba mieć zezwolenie?
Gruz jest odpadem, który często powstaje w trakcie różnego rodzaju remontów i innych prac budowlanych. Może być także cennym surowcem, na przykład do produkcji kruszywa wykorzystywanego na podbudowy dróg. W większości przypadków przetwarzanie go wymaga jednak uzyskania specjalnego pozwolenia.
Jak uzyskać pozwolenie na przetwarzanie gruzu?
Możliwość zbierania, przechowywania i przetwarzania gruzu, a następnie sprzedaży go w postaci kruszywa betonowego, ceglanego lub betonowo-ceglanego mają osoby, które uzyskały specjalne zezwolenie. By je otrzymać, trzeba spełnić konkretne wymagania, m.in. należy zapewnić odpowiednie warunki do przechowywania i utylizacji gruzu, a następnie złożyć wniosek do marszałka województwa, starosty lub regionalnego dyrektora ochrony środowiska (w zależności od miejsca przetwarzania odpadów). Do wniosku należy dołączyć m.in. zaświadczenie i oświadczenie o niekaralności, operat przeciwpożarowy oraz dowód opłaty skarbowej. Po sprawdzeniu dokumentów urząd zleci przeprowadzenie kontroli. Jeżeli wypadnie ona pomyślnie, zostanie wydane zezwolenie maksymalnie na 10 lat. Z obowiązku uzyskania zezwolenia są zwolnione osoby fizyczne i jednostki organizacyjne, które wykorzystują odpady na własne potrzeby, a także podmioty, które posiadają pozwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów lub są zobowiązane do uzyskania tzw. pozwolenia zintegrowanego.
Jakie warunki trzeba spełnić, by przetwarzać gruz?
Wniosek, który składa się w urzędzie, dotyczy gruzu betonowego, gruzu ceglanego oraz zmieszanych odpadów z betonu, cegieł, materiałów ceramicznych i innych bez materiałów niebezpiecznych. Dlatego konieczne jest przygotowanie miejsca i urządzeń, przy pomocy których będzie można przechowywać i sortować odpady zgodnie z przepisami – opowiada pracownik firmy Zuzper Recykling. Surowce muszą być odpowiednio zaklasyfikowane i oznakowane.
Zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi interpretacji kluczowych przepisów dyrektywy 2008/98/WE w sprawie odpadów” osoba wprowadzająca na rynek materiał, który stracił status odpadu i stał się produktem, musi zagwarantować, że spełnia on wszystkie wymagania opisane w rozporządzeniu 1907/2006/WE REACH i rozporządzeniu 1272/2008/WE w sprawie klasyfikacji, oznakowania oraz pakowania substancji i mieszanin.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana